close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Net Promoter Score® kommer kundeklager i møde

Skrevet af J. Christian Andersen

Net Promoter Score® kan bruges effektivt til at finde frem til mulighederne og begrænsningerne, og løse de problemer, der fører til klager fra virksomhedens kunder. Alle virksomheder, både små og store, skal tage hånd om de uundgåelige kundeklager. Når virksomheden mødes af utilfredshed, kan Net Promoter Score®-modellen være et effektivt evalueringsredskab til at identificere kvaliteten af servicemedarbejdernes arbejde. Som udgangspunkt skal kundeklager håndteres med høflighed, indføling, og frem for alt hurtighed. Man bør sikre, at der etableres en procedure for håndtering af kundeklager, som alle i virksomheden kender. Passende håndtering af kundeklager og ansvarsbevidst implementering fastholder kunderne og gør dem mere loyale i fremtiden. Det er specielt for servicemedarbejderne, front-end medarbejderne, at kundeklagerne skal tages mest seriøst, for det er ofte mangel på god service der resulterer i kundeklager.

Relationwise A/S tilbyder virksomhederne at opsætte et automatiseret feedback system baseret på Net Promoter Score®-modellen. Hver gang en kunde har købt hos virksomheden, sendes der automatisk ét spørgsmål: “På en skala fra 0-10, i hvor høj grad vil du anbefale virksomheden til venner og kollegaer?” Hvis en kunde svarer f.eks. 0-4, vil det blive betragtet som en kundeklage. Denne kundeklage kan sendes direkte til marketingchefen eller den enkelte servicemedarbejder der har haft ansvaret for kunden, så kundeklagen kan behandles hurtigst muligt.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.