close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Nuancer i en vellykket kundetilfredshedsundersøgelse herunder Net Promoter Score®

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 23-05-2011

En vellykket kundetilfredshedsundersøgelse afhænger af nogle få faktorer. Hvis man tager hensyn til facts og fejlkilder i denne artikel, sikrer man sig bedre resultater for fremtiden.

I nutidens forbrugsorienterede miljø bør man forstå, hvor vigtig en faktor kundetilfredshed er, og en kundetilfredshedsundersøgelse er den bedste m til at opnå tilfredse kunder, selvom den skal gennemføres korrekt for at give præcise resultater.

Før man går i gang, skal man invitere kunderne til at deltage i kundetilfredshedsundersøgelsen, og den bedste metode skal anvendes. Der er forskellige metoder til at indhente data fra en kundetilfredshedsundersøgelse, herunder face to face, telefon, kundetilfredshedsundersøgelse i papirform, brevpost eller internetbaserede metoder.

Den ideelle metode til at indlede en kundetilfredshedsundersøgelse er at anerkende, hvilke faktorer der har betydning for kundetilfredsheden. Det kan f.eks. dreje sig om salgspersonalet, garantiperioden, produkterne eller virksomhedens lokaler. Disse faktorer skal have høj prioritet, når man gennemfører en kundetilfredshedsundersøgelse.

Den bedste måde at finde frem til kundernes opfattelse i en kundetilfredshedsundersøgelse, er selv at blive “kunde” og se på tingene fra kundernes perspektiv.

En anden god metode til indsamling af data i en kundetilfredshedsundersøgelse er mystery shoppers (en person der bruges primært af markedsanalysevirksomheder, til at måle detailkvaliteten, eller indsamle information om produkter og serviceydelser). Mystery shoppers er et godt redskab til at undersøge konkurrencen.

Denne metode bruges af virksomheder, når de ikke har så stort et budget. Når data er indsamlet af mysteryshopperne, skal man sammenholde informationerne for at identificere et nichemarked og forbedre sine forretningsmetoder i overensstemmelse med feedback.

Der er en tendens til at virksomhederne går fra de komplekse, ofte akademiske kundeanalyser, til mere simplificerede modeller. Her kan varmt anbefales Net Promoter Score®, som med rette er et varmt emne inden for kundemåling.

Læs mere i vores gratis bog om Net Promoter score / NPS®, kundeoplevelser og loyalitet som du kan få gratis her.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.