close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Styrk kundeloyaliteten med Net Promoter Score 2/2

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 02-09-2010

Læs her hvad udviklingen og finanskrisen gør ved din virksomhed og hvorfor det aldrig har været vigtigere at fokusere på kundeloyaliteten.

(Bragt tidligere i en podcast)

Side 2/2

Klik her for at gå tilbage til side 1 af Styrk kundeloyaliteten med Net Promoter Score®

Hvordan kan vi undgå kundefrafald? Til det der kan vi lave en kundemåling via Net Promoter Score®-modellen. Vi kan altså simpelthen gå ud og så lytte til vores kunder og finde ud af, hvad er det lige der rører sig. Med Net Promoter Score®-modellen har det aldrig været nemmere at lave en kundemåling end det er i dag. Før i tiden havde virksomheden ofte en analysekonsulent inde og det kunne koste mange penge og det kunne tage en hel del tid. Nu kan det gøres nemt med en automatiseret loyalitetsløsning fra Relationwise.

Net Promoter Score® og kundeloyalitet

Det hele handler om ægte loyalitet. Jeg har desværre set alt, alt for mange dårlige kundemålinger der ude, f.eks. hvor man siger, jamen vi lægger ’tilfreds’ og ’meget tilfreds’ sammen og så kan vi sige, jamen vi har 95% der enten er tilfredse eller meget tilfreds men der er altså MEGET stor forskel på at være tilfreds og meget tilfreds, når vi snakker om kundeloyalitet. For det er nemlig sådan at genkøbs-tilbøjeligheden er 5-10 gange større hvis man er meget tilfreds ift. hvis man bare er tilfreds. Så det handler om at flytte vores kunder fra tilfreds op til meget tilfreds og netop via en kundemåling, så kan vi finde ud af, hvordan vi flytter dem op. Net Promoter Score®-modellen er en af de mest nuancerede modeller. Den måler fra 0-10 ud fra, hvorvidt kunden vil anbefale virksomheden. Kun 9 og 10 afspejler ægte kundeloyalitet.

Lige for at give dig et godt råd, så kan jeg fortælle dig, at vi ser alt for mange virksomheder, der fokuserer på prisen men det er servicen, den personlige service, der betyder noget for kundeloyaliteten. Jeg kan også nævne et andet eksempel på hvad du kan gøre ved din kundemåling. Du kan simpelthen gå ud og spørge dem, hvorfor er I ikke kunder hos os endnu. Det kunne være interessant at vide, hvad der egentlig skulle til for at du kunne blive kunde hos os?

Hvad gør du?

Kontakt Relationwise for mere information om hvordan du kan arbejde videre med din næste spørgeskema undersøgelse af kundeloyaliteten via spørgeskemaer på nettet på tlf. 70 268 264 eller email info@relationwise.dk

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.