close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Styrk kundeloyaliteten med Net Promoter Score® 1/2

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 02-09-2010

Læs her hvad udviklingen og finanskrisen gør ved din virksomhed og hvorfor det aldrig har været vigtigere at fokusere på kundeloyaliteten.

(Bragt tidligere i en podcast)

Side 1/2
Jeg vil her fortælle lidt omkring vigtigheden af at du kan lytte til dine kunder. For ved at lytte til dine kunder, så kan du øge kundeloyaliteten. Du kan finde ud af, jamen hvad skal der til for at du kan bibeholde kunderne i din virksomhed eller hvad skal der til for at undgå kundefrafald. Som jeg vil komme ind på, så kan Net Promoter Score® med fordel bruges.

Der er skrevet rigtig mange tykke bøger omkring kundeloyalitet men jeg ved din tid er dyrebar så jeg vil koge det hele ned til blot et par sider. Et par sider omkring kundeloyalitet og hvad du kan gøre ved det.

Først og fremmest så vil jeg godt nævne at tiderne ændrer sig. Vi har selvfølgelig finanskrise nu men med eller uden finanskrise så er der sket nogle væsentlige ændringer i de seneste år. Pga. den globale konkurrence så bliver det svære og svære at få nye kunder. Det er faktisk som udgangspunkt mindst tre gange dyrere at få sig en ny kunde end at sælge til en eksisterende kunde og selvfølgelig pga. finanskrisen så er det jo ikke blevet nemmere. Jeg tror de fleste de kan nikke genkendende til at det bliver sværere at få nye kunder og der er ikke så mange nye ordrer i dem. Så netop af den grund så er der god grund til at koncentrere sig om kundeloyaliteten.

Jeg kunne godt tænke mig at stille spørgsmålet: mister du kunder og hvad betyder det helt konkret i kroner og ører?

Jeg har snakket med rigtig mange virksomheder, rigtig mange marketingssalgschefer. De siger, ja, jo, vi mister nogle kunder men vi får jo en masse nye til. Den slags undskyldninger holder bare ikke rigtigt. Du kan ikke komme udenom, at ligegyldigt hvor mange nye kunder du får, jamen så har du mistet nogle og det betyder noget helt konkret i kroner og ører. Lad os sige du bare mister 10 kunder om året og hver kunde gir dig en indtjening på 10.000 kroner, så vil de fleste sige, jamen det er jo så 100.000 kroner jeg har tabt her. Men det er en forkert måde at regne det ud på. Du skal regne livstidsværdien ud. For det kan være du ku ha haft de her kunder i 10 år og det havde jo så altså givet et helt andet tal, nemlig 1 million kroner. Så prøv lige at finde ud af hvor mange kunder mister du og hvad betyder det helt præcist i kroner og ører.

Derefter så kan vi så prøve at finde ud, jamen hvordan kan vi så stoppe hullerne i spanden så at sige?

Læs videre her Styrk kundeloyaliteten med Net Promoter Score 2/2.

Kontakt Relationwise for mere information om hvordan du kan arbejde videre med din næste spørgeskema undersøgelse af kundeloyaliteten via Net Promoter Score®-modellen på nettet på tlf. 70 268 264 eller email info@relationwise.dk

*Net Promoter Score® er et registreret varemærke af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld, en af verdens mest anerkendte konsulenthuse. Det er en åben model alle kan bruge frit.