Ting man skal huske, når der udføres kundetilfredshedsundersøgelse
close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Ting man skal huske, når der udføres kundetilfredshedsundersøgelse

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 11-04-2011

Det vigtigste, virksomhederne kan gøre for at opnå succes og forblive konkurrencedygtige på markedet, er at være opmærksomme over for deres kunder, og dette kan opnås ved at udføre en kundetilfredshedsundersøgelse. Korrekt udformede kundetilfredshedsundersøgelser giver det resultat, at virksomheden finder ud af, hvad kunderne forventer, når de gør forretninger med en virksomhed. Kundetilfredshedsundersøgelser kan endda være med til at fastslå, hvilke bekymringer kunderne har, og på hvilke områder virksomheden skuffer dem. Men det er vigtigt at kende do’s og don’ts, hvis man vil udføre en succesrig kundetilfredshedsundersøgelse.

Nogle af de væsentlige don’ts i kundetilfredshedsundersøgelser er som følger: Forud for gennemførelsen af en undersøgelse er det meget vigtigt at opridse en ordentlig plan, så resten af undersøgelsen foregår gnidningsløst. Det bør prioriteres at udforme ordentlige mål for undersøgelsen. Selvom det er vigtigt at udforme klare mål for sin undersøgelse, er det også nødvendigt samtidig at planlægge processen effektivt og produktivt. – Når man formulerer spørgeskemaer, bør man være meget forsigtig med ikke at formulere alt for mange spørgsmål, eftersom det kan tage ganske lang tid for kunderne at skrive mange svar. – Generelt bør modtagerne ikke føle det, som om de har modtaget endnu et emailmarketingbudskab. Derfor bør man nødvendigvis formulere spørgsmål og samtidig drage omsorg for, at spørgsmålene ikke er alt for komplicerede, når man udformer spørgeskemaer til undersøgelsesformål. – Det er vigtigt at sørge for, at der ikke er grammatiske fejl og stavefejl i kundetilfredshedsundersøgelserne og spørgeskemaer, før de offentliggøres. – Ofte sker det, at folk, der arbejder i forskellige afdelinger, får ansvaret for at gennemføre forskellige projekter og programmer. En særlig afdeling udsender kundetilfredshedsundersøgelser til folk, der har ringet i løbet af de sidste tre måneder.

For at måle kundernes tilfredshed bør en gruppe med indsigt også udføre kundeanalyse. Derfor bør man være meget omhyggelig og undgå samarbejde mellem afdelinger. Alternativt kan man få Relationwise A/S til at implementere en løsning, hvor der gøres brug af en gemmenprøvet model, nemlig Net Promoter Score®. Så skal virksomheden ikke bruge tid og penge på at genopfinde den dybe tallerken. Desuden har Relationwise A/S IT-løsningen der sætter det hele i system. Det skal blot sættes op en gang for alle, og derefter kører evalueringerne helt automatisk. Kontakt en af vores konsulenter for mere information på info@relationwise.dk eller tlf. 70 268 264.

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.