close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Om at gennemføre markedsanalyse

Skrevet af J. Christian Andersen

Vha. online markedsanalyse kan man lave globale researchstudier uden at bruge masser af tid og penge.

Det er vigtigt at gennemføre markedsanalyse, før man frigiver et nyt produkt, for at finde ud af, om der er marked for produktet eller ej. Der er forskellige muligheder for at udføre billige eller gratis markedsundersøgelser på internettet på egen hånd.

Før man går i gang, skal man finde ud af, hvad online markedsanalyse er.

Online markedsanalyse er en proces, hvor internettet bruges af virksomheden til at indsamle data til evaluering af et produkts eller en serviceydelses salgspotentiale på markedet. Resultaterne af markedsundersøgelsen på internettet bidrager til at identificere populære trends, som kan hjælpe virksomheden til at formulere en strategi, der giver bedre resultater. Hvis online markedsanalyse bruges rigtigt, kan det være en effektiv metode, som en virksomhed kan bruge til at øge sine indtægter.

Et produkts rentabilitet på markedet afgøres af følgende tre faktorer:

Efterspørgsel

Et produkt eller en serviceydelse skal være et behov for kunden. At finde ud af, om det krav er opfyldt før produktfrigivelsen, bidrager til at minimere den tid og de penge, der investeres. For at sikre sig succes med markedsføringen, skal man have tålmodighed og omhu med markedsundersøgelsen. En simpel Google-søgning er god nok, når man vil begynde at vurdere, om der er efterspørgsel efter det produkt, man vil sælge.

Konkurrence

Konkurrence er næste skridt. Det er godt at have konkurrence, men for meget konkurrence kræver øget indsats af virksomheden, idet det forøger udgifter til markedsføring og nedsætter indtjeningen. Ved at finde ud af, hvor mange betalte annoncer der er, kan man groft anslå konkurrenceniveauet. Kig blot ned over siderne med resultater og find ud af, hvor mange annoncer der er.

Research af markedsniche

Dette område handler om de markeder, hvor der ser ud til at være stor efterspørgsel, men måske for mange konkurrenter, til at det er umagen værd. I sådanne tilfælde kan man se nærmere på markedet for at finde kundernes behov, hvoraf mange er uopfyldte.