close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Omkostningseffektive og rentable markedsanalysemetoder

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 08-04-2011

Der findes forskellige metoder til at udføre markedsundersøgelser. Det er ikke altid muligt at ansætte en markedsanalysevirksomhed, så man kan foretage markedsundersøgelser selv ved hjælp af omkostningseffektive metoder.

Markedsanalyse er afgørende for en virksomhed. Man kan anvende forskellige metoder, når man vil for at udføre relevante markedsundersøgelser for sin virksomhed.

Ligegyldigt hvilke produkter en virksomhed sælger, er det vigtigt at have et fast greb om markedet, hvilket kræver markedsundersøgelser. Men opgaven med at studere markedet er ikke nem, men kræver, at forskeren har viden og kompetence.

Man er nødt til at følge nogle enkle metoder for at skaffe virksomheden de værdifulde markedsundersøgelser.

Den nemmeste måde at skaffe markedsundersøgelser er at give opgaven til en professionel markedsanalysevirksomhed. Mange virksomheder over hele verden er gode til at udfærdige forretningsrapporter, når de påtager sig nye forretninger, eller et nyt forretningsprojekt, eller når de ønsker at få forspring i forhold til konkurrenterne.

Et markedsanalyseselskab består af analytikere med ekspertviden, som er uddannet til at arbejde i bestemte markedssegmenter at give virksomhederne de nødvendige rapporter. De gør arbejdet lettere, da de er eksperter i markedsundersøgelser.

Men det er dyrt at ansætte et team, der skal beskæftige sig med markedsundersøgelser, især på årsbasis. Man kan dog også få hjælp på internettet til markedsundersøgelser.

Internettet har åbnet hastigt voksende muligheder for at formidle information om forskning. Man er bare nødt til at finde de uafhængige forskningsundersøgelser, der er lagt ud på internettet.

En anden billig metode til at gennemføre markedsundersøgelse er virksomhedens selvanalyse. En virksomhed kan sagtens udføre markedsundersøgelser, eftersom den har en lokal kundekreds, der let kan kontaktes. Men planlægning er nøglen til succes. Virksomheden må finde frem til, hvorfor den ønsker disse data, hvornår den skal skaffe sig oplysningerne, og hvad den vil gøre med data. Selskabet må trænge ind i kundernes hoveder.

For at udføre denne opgave må virksomheden udarbejde et spørgeskema til kunderne. Spørgsmålene afprøves på forskellige mennesker forud for markedsundersøgelserne. Derefter rettes henvendelse til kundekredsen for at få spørgsmålene besvaret.

Uanset hvilken metode der anvendes, er det vigtigste at have omhyggelige og pålidelige markedsundersøgelser, så virksomhedens vækst går i den rigtige retning.