close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Sådan vælges en markedsanalysevirksomhed

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 29-04-2011

Der er faktorer, fx budgettet, markedsanalysevirksomhedens erfaring og ry, som man skal tage i betragtning, når man skal gennemføre en markedsundersøgelse med frugtbare resultater.

Projektets omkostninger

Det er afgørende for en virksomheds succes at kende kunderne og virksomheden. Heri ligger vigtigheden af markedsanalyse. Ved at analysere konkurrenterne og forstå deres indkøbsmønster kan virksomheder sikre sig, at de er korrekt positioneret på markedet, så de kan opnå det salgsmål, de har sat sig.

En virksomhed, som ikke selv kan gennemføre markedsundersøgelser, må outsource projektet til en ekstern markedsanalysevirksomhed.

Det vigtigste aspekt ved at vælge en markedsanalysevirksomhed er at definere præcist, hvad virksomheden ønsker at vide om hvem. Professionelle og erfarne markedsanalysevirksomheder kan hjælpe en virksomhed med at definere markedsføringsmål og finde de svar, den leder efter.

Når virksomheden have sat sig sine mål, kan den begrænse antallet af markedsanalysevirksomheder, der skal vælges imellem. Der er nogle signifikante aspekter, som skal tages i betragtning, når man vælger en markedsanalysevirksomhed:

Virksomhederne må lægge en plan, så de ved, hvor meget det koster at nå de mål, de har sat sig, og hvor meget de faktisk har råd til at investere. Dyrere er ikke nødvendigvis bedre. Virksomheder må fortælle potentielle sælgere om deres budget og præsentere en plan for dem, som passer bedst muligt til budgettet.

Virksomhedens ry

Nøglen til et godt forhold er sælgerens ry. Virksomheder må bede om referencer, tjekke Better Business Bureau og søge på internettet for at finde ud af mere om markedsanalysevirksomheden. Når man tjekker referencer, skal man se efter oplysninger om virksomhedens troværdighed, deres rapporter (tjek faktorer som kvalitet og tid) og deres evne til at udføre researchen. Bagefter må virksomhederne nedskrive spørgsmål og potentielle problemer, som de øjner, og som er vigtige for deres virksomhed. Virksomhederne må diskutere disse problemer med markedsanalysevirksomheden.

Kvalifikationer/virksomhedens erfaring

Det er også meget vigtigt at finde ud af markedsanalysevirksomhedens kvalifikationer og erfaring på markedet. De ansattes kvalifikationer kan give indsigt i markedsanalysevirksomhedens erfaring.

Synlige resultater

De bedste markedsanalysevirksomheder vil tilpasse deres research, analyse og afrapportering således, at de passer til kundernes behov. Nogle af de spørgsmål, der kan stilles, er: hvordan udformes markedsundersøgelsen? Hvem skal være respondenter? Hvor mange respondenter skal der være?

At forstå markedet er afgørende for virksomhedens succes. En professionel markedsanalysevirksomhed kan afgjort gøre en forskel.