close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

8 tips til en højere svarprocent

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 31-08-2010

 

  1. Gør invitationen til undersøgelsen så kort som mulig. Hvis du sender en e-mail-invitation ud så gør den kort, simpel og præcis. Men inkludér altid:
    • Formålet med undersøgelsen
    • Fordelene som respondenten opnår ved at besvare
    • Hvor lang tid det tager at besvare
  2. Fortæl hvad de får ud af at besvare. Fortæl respondenten hvad formålet er med undersøgelsen og hvilke fordele han/hun får ud af at deltage. Ved en kundeundersøgelse kan det f.eks. være at feedbacken kan være med til at I kan give kunden en endnu bedre service fremover.
  3. Fortæl hvor lang tid det tager at besvare. Hvis respondenterne allerede i invitationsmailen bliver fortalt, at det kun tager få minutter at svare på spørgsmålet vil de være mere tilbøjelige til at gennemføre.
  4. Hold den første side i spørgeskemaet helt simpel. Når folk har besluttet sig for at besvare dit spørgeskema vil de i gang med det samme. Stort set ingen gider læse lange instruktioner om hvordan spørgeskemaet skal besvares.
  5. Send en rykker. Send en rykker-e-mail til dem der ikke har besvaret spørgeskemaet en uges tid efter første udsendelse. Rykker-e-mails skal dog bruges varsomt hvis ikke man har tætte relationer til respondenten. F.eks. ved en undersøgelse blandt potentielle kunder. Her kan en rykker gøre mere skade end gavn.
  6. Lav en konkurrence. Selv lodtrækning om små præmier som f.eks. et par flasker god vin kan gøre en væsentlig forskel i svarprocenten.
  7. Begræns brugen af grafik, billeder og farver. Smarte grafiske designs kan ofte fjerne fokus. Keep it simple.
  8. Offentliggør resultaterne og vis at I tager action. Folk der har besvaret en undersøgelse vil gerne se de samlede resultater. Fortæl hvor og hvornår de kan se resultaterne af undersøgelsen, samt hvilke actions I tager på baggrund af resultaterne. Som f.eks. hurtig opfølgning på utilfredse kunder efter en kundeundersøgelse.