close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Vigtigheden af markedsundersøgelser før produktfrigivelse

Skrevet af J. Christian Andersen

Vigtigheden af markedsundersøgelser før produktfrigivelse

Markedsundersøgelser er den bedste teknik til at evaluere markedsdynamikker og forstå forbrugeradfærd, før et nyt produkt frigives. Derfor er det nødvendigt for en virksomhed at udføre markedsundersøgelser for at forstå de aktuelle markedsdynamikker, da det vil hjælpe virksomheden til at tage passende beslutninger, når det gælder praktiske forretningsstrategier.

Virksomheden kan selv udføre markedsanalyse eller søge hjælp fra en anerkendt markedsanalysevirksomhed. Men den bedste mulighed er at hyre professionelle markedsanalysevirksomhed, da det er billigt og hjælper virksomheden til at fokusere på dens kernekompetencer. Disse erfarne analytikere udfører spørgeskemaundersøgelser og andre relaterede markedsundersøgelser, hvilket tager sigte på at opnå information om kunder og B2B-klienter. Desuden er markedsanalysefirmaerne fuldt ud klar over, hvilke specifikke områder der skal undersøgelses, og hvilke områder det ikke er nødvendigt at undersøge. Følgende er nogle af de mest almindeligt brugte markedsføringsvirksomheder:

Brug af internettet – Online spørgeskemaer og indsamling af oplysninger fra databaser på internettet kan være nyttige, hvis man vil udføre pålidelig markedsanalyse – Der kan sendes e-mails til målgruppen – Det er en mulighed at finde frem til analyserapporter, der allerede ligger tilgængeligt på internettet. – Der kan foretages omhyggelig og dybtgående analyse af indhold på forskellige webportaler – Fortidens markedstrends kan undersøges vha. tilgængelige nyheder.

Feltforskning – Der kan ansættes personale til at kommunikere direkte med folk for at finde frem til deres holdninger – Der kan foretages dør til dør-undersøgelser – Road shows kan tiltrække interesserede, der vil deltage i undersøgelsen – Salgsfremmende kampagner med gaver som belønning – Det er en mulighed at sende attraktive gaver med posten for at få oplysninger.

Analyse af virksomhedernes eksisterende kunders holdninger – Markedsanalysevirksomheden vurderer de eksisterende kunders ideer og holdninger – Undersøgelse af virksomhedens kunder i forbindelse med royalty-programmer – Kundernes holdninger kan indsamles i butikker vha. feed back-formularer. – Markedsanalysefirmaer kan udføre telefoniske undersøgelser for at skaffe information eller nødvendige data – Kundernes synspunkter er vigtige for at forstå markedsdynamikkerne, og de ovenfor nævnte er nogle af de pålidelige researchmetoder, markedsanalysevirksomheder anvender.