Gratis bog og rapport

Myten om kundetilfredshed

Benchmark din virksomhed mod de bedste i Danmark med vores rapport

Glem alt om touchpoints og customer journey. Lær hvad der i virkeligheden gør forskellen med bogen SE OP


Gevinsten ved at gøre det man er bedst til

Der var engang en legetøjsproducent. Han ville gerne lave legetøj og samtid have for øje, at ”kun det bedste er godt nok”. Stille og roligt blev firmaet et STORT firma. Til sidst døde den gamle grundlægger og den nye direktør ville gøre firmaet til det STØRSTE i verden. Det kloge mål om at være den bedste i verden blev helt glemt, men hvad betød det, hvis firmaet var det STØRSTE? Firmaet voksede og alle var glade. Men så skete det, ingen havde forudset: pludselig faldt salget og firmaet havde det største tab nogensinde. De var tæt på konkurs med en meget stor gæld. Det så ud til, at firmaets dage var talte.

Så en dag ankom en ung ny direktør. Han fik en sidste chance for at samle stumperne op. Det handlede ikke længere om at være det største firma, men om at være det bedste. Gør det I er bedst til. Det blev det berømte ’turn around’.
En grim ælling blev til en smuk svane med 20% øget salg og med 37% årlig indtægtsstigning. Firmaet var blevet det største legetøjsfirma i verden udelukkende, fordi de fokuserede på at blive de bedste. Navnet på firmaet er LEGO.

Hos Relationwise elsker vi LEGO. Deres historie minder os konstant om, hvad det hele handler om; nemlig om at skabe et fantastisk produkt, der kommer fra glade mennesker.

 

Gratis bog og rapport

Myten om kundetilfredshed

Benchmark din virksomhed mod de bedste i Danmark med vores rapport

Glem alt om touchpoints og customer journey. Lær hvad der i virkeligheden gør forskellen med bogen SE OP