Gratis bog og rapport

Myten om kundetilfredshed

Benchmark din virksomhed mod de bedste i Danmark med vores rapport

Glem alt om touchpoints og customer journey. Lær hvad der i virkeligheden gør forskellen med bogen SE OP


Brug NPS som vejviser til fremtidig salg

Når man er til møde med ledelsen og ejerne, og de spørger til, hvordan det går med forventede indtægter, vil de fleste nok have forberedt tallene, men tallene kan kun fortælle om fortiden. Hvordan kan man spå om fremtiden? Det kan Net Promoter Score hjælpe med.

Hvad er NPS?

NPS består af et enkelt spørgsmål, som er afprøvet igennem mere end et årti hos adskillige virksomheder til at identificere fremtidig købsadfærd. NPS gør også op med de traditionelle lange spørgeundersøgelser, som kunderne ofte ikke orker at besvare.

NPS spørgsmålet lyder således: “I hvor høj grad vil du anbefale *firmanavn* til en bekendt eller et familiemedlem og hvorfor?” Svarene her vil belyse, om kunden føler loyalitet overfor jer og jeres produkt.

Indsamling af data viser også, hvilke forretningsområder, der går godt og hvilke, der bør kigges på. Det handler om at styre virksomheden efter det der giver kunderne værdi nu og i fremtiden – ikke hvad der kortsigtet ser godt ud i regnskaberne. Investeringen i kunden er den bedste Return of Investment I kan foretage jer.

Når først NPS er implementeret i jeres virksomhed, vil NPS data blive jeres vejviser til fremtidig salg. Ved at rette blikket mod jeres NPS, retter I også automatisk blikket mod jeres kunder.

Ledelsen og ejerne forventer afkast. Kloge ledere og ejere forstår, hvordan NPS kan hjælpe til at sikre fremtidig omsætning ved, at I viser, at I lytter til jeres kunder og agerer på deres feedback.

Når først NPS systemet er blevet en del af jeres virksomhedskultur, bliver NPS en uundværlig omsætningsmarkør, men NPS er ikke kun en score. Når I forstår det, holder i nøglen til en forbedring af jeres NPS score. Det er vigtigere at I agerer på kundernes feedback, fremfor kun at fokusere på tallet.

Så når lederne og ejerne spørger til fremtiden i jeres virksomhed, kan I vise dem jeres NPS tal og dermed også, hvordan indtægterne forventes at blive. Jeres NPS er det tætteste man kommer på at spå om fremtiden.

P.S. læs vores guide til en bedre Net Promoter Score i 2019 lige her.. 

Gratis bog og rapport

Myten om kundetilfredshed

Benchmark din virksomhed mod de bedste i Danmark med vores rapport

Glem alt om touchpoints og customer journey. Lær hvad der i virkeligheden gør forskellen med bogen SE OP