Net Promoter Score (NPS) bruges til beregning af en virksomheds kunde- og medarbejderloyalitet. NPS måler og kvantificerer kundeloyalitet.
Kundeloyalitet
Målet er at skabe loyale kunder! Loyalitet er langt mere end bare tilfredshed. Loyale kunder er der også i morgen, og de anbefaler jer og jeres virksomhed til nye kunder.
Vi hjælper jer med at skabe en kultur, som styrker jeres kunders loyalitet og sikrer sund vækst. Det gør vi ved at samle NPS-data om jeres kunder og på baggrund af resultaterne udforme konkrete tiltag, som kan øge jeres kunders loyalitet.
I over 20 år har vi arbejdet med virksomheder i alle brancher og i alle størrelser.
Få hjælp med kundeloyalitet i dag
Få bedre kundeloyalitet
De fleste ved, at det er langt dyrere at skaffe nye kunder end at holde fastholde eksisterende. Det er bl.a. derfor, at kundeloyalitet er essentielt.
Kundeloyalitets udbytte:
- I sparer penge
- I får mund-til-mund anbefalinger
- I får tryghed om, at jeres kunder ikke er på vej væk
Det er uheldigvis sjældent, at virksomheder får eksekveret og holdt sig selv oppe på at bibeholde en fremragende kundeloyalitet og sikre kundefastholdelsen.
Det er derfor, vi er sat i verden. Vi indsamler data om jeres nøglekunder og rådgiver samt underviser I, hvordan I øger jeres kundefastholdelse og kundeloyalitet.
Strategimøde
Før vi går i gang, er det essentielt, at vi ved, hvor I vil hen. Hvad er jeres mål? Hvilke kunder er jeres vigtigste?
Dataindsamling
Uden data styrer vi skibet uden kompas. Vi har brug for data til at vide, hvordan jeres kunder reelt har det, og hvordan vi kan hjælpe dem. Det får vi vha. NPS-metoden.
Handling & undervisning
Når data er indsamlet, lægger vi en udførlig handlingsplan for, hvordan I kan styrke jeres kunders loyalitet. Det kræver oftest undervisning af kolleger for langvarige effekter.
Få mere indsigt i kundeloyalitet og Net Promoter Score
Læs, hvordan I kan øge jeres kundeloyalitet med Net Promoter Score (NPS)
At forstå kundeoplevelse i dens kerne er afgørende for enhver virksomhed, der ønsker at skille sig ud i det konkurrencedygtige miljø.
Vores eksperter
Jørgen Christian Andersen
Partner
Jørgen er en af stifterne af Relationwise, og har i over 20 år rådgivet kunder i, hvordan de gennem dataanalyse og relationer får højere loyalitet og skaber bæredygtig vækst.
Ulrick Refsager Dam
Rådgiver
Ulrick har over 10 års erfaring med ledelses- og organisationsudvikling. Hans speciale er at skabe fantastiske relationer til kunder og medarbejdere samt vækste virksomheder gennem loyalitet.
DERFOR SKAL I VÆLGE RELATIONWISE
Vi er specialister
Vi er specialister og arbejder udelukken-de med Net Promoter Score og Emp-loyee NPS. Relationwise videreudvikler løbende på teknologien, der sikrer, at I altid har adgang til den bedste løsning.
Jeres håndværkere
Vores software danner grundlag for datadrevne beslutninger, men det er vores ekspertise inden for rådgivning og undervisning, der viser vejen for, hvordan I bedst omsætter indsigten til konkrete resultater.
Tager egen medicin
Med en Net Promoter Score på 70 elsker kunderne Relationwise. Skulle vi få en dårlig rating, følger vi op inden for 24 timer. Vi er først tilfredse, når kunderne scorer os 9 eller 10.
De tre principper
Planlægning
For at komme fra A til B må vi vide, hvor vi står, og hvor vi gerne vil hen.
Hvilke kunder kan I ikke undvære? Og hvor langt vil I gå for at beholde dem?
Efter at have skabt en vision for hvordan fremtiden skal se ud, kan vi gå i gang med at dataindsamle.
Datadreven beslutning
Vores intuition kan til tider have ret, men når det gælder vores virksomheds og kollegers sikkerhed, er datadrevne beslutninger langt bedre. Derfor må vi indsamle data fra kunderne, så vi præ-cist ved, hvorfor de til- eller fravælger os og undersøge, hvordan vi kan ændre situationen.
Eksekvering
Data er kun tal, som kan guide vores handlingsplan. Bedre kundeloyalitet ligger i at samarbejde med kunden.
Vi skal holde os selv oppe på en handlings- og undervisningsplan, der bibeholder en exceptionel kunde-loyalitet. Det er vejen til sund vækst.
Har du lyst til at vide mere?
Vi vil gerne høre fra dig
Vi er klar til at hjælpe dig. Skriv dit navn, e-mail og forespørgsel, så vender en fra teamet tilbage hurtigst muligt.
Hvad er kundeloyalitet?
Kundeloyalitet refererer til sandsynligheden for, at jeres kunder vælger jer igen fremfor konkurrenten. Kundeloyalitet kan derfor være en fremragende indikator for, hvor sikkert jeres vedvarende, fremtidige salg er.
Kundeloyalitet kan måles på forskellige måder, men den metode, som har vist sig at være bedst og mest internationalt anerkendt er Net Promoter Score (NPS) metoden. Net Promoter Score kvantificerer kundeloyalitet og giver jer et konkret mål for, hvor god jeres kundeloyalitet er. På den måde kan I sammen-ligne jer med andre i branchen og finde ud af, hvor I performer godt og mindre godt, så I kan skabe en tårnhøj kundeloyalitet.
Kundeloyalitet eller kundetilfredshed?
Kundeloyalitet og kundetilfredshed kan ofte komme til at blive brugt synonymt, men der er stor forskel på de to mål.
Hvis du er sulten, køber du måske en sandwich, som dækker din sult – du er tilfreds. Dog vil du på ingen måde anbefale sandwichen, da du kender et bedre sandwichsted.
En kunde kan med andre ord være tilfreds med jeres service eller produkt uden at være loyal. Derfor er det vigtigt, at I ikke kun fokuserer på tilfredshed, men i højere grad kundeloyalitet, da det kan give jer en indikation om, hvordan jeres fremtidige salg vil se ud.