close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Kundeloyalitet og indtjening

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 08-01-2013

Flere kunder har spurgt os om, hvordan man måler sammenhængen mellem kundeloyalitet og indtjening.

Lad os tage et eksempel, hvor vi har en virksomhed med 1500 kunder om året, hvor ledelsen fandt frem til følgende Net Promoter Score* resultater: Promoters 30% = 450 og Detractors 60% = 900. Efter en aktiv indsats lykkedes det ledelsen at flytte 10% fra Detractors til Promoters.

Vores studier er baseret på tre antagelser:

1 Promoters bruger i gennemsnit 3-4 gange mere end Detractors ifølge undersøgelser.

2 I gennemsnit bruger passive tilfredse kunder det samme over tid.

3 Alle data er baseret på et udpluk af 400 kunder over 4 kvartaler, 100 i hvert kvartal.

Calculation

Resultatet

Salg før 5400000

Salg efter 6102000

Vækst i intjeningen 0.13

Vækst 13%

Væksten ses på denne graf. Det grønne område viser den normale vækst og det røde viser den ekstra vækst der er opnået ved at flytte 10% Detractors til Promoters.

growth

 

*Net Promoter, Net Promoter Score og NPS er registrerede varemærker af Satmetrix, Bains & Co. & F. Reichheld. Det er en åben spørgemodel, som alle kan bruge frit.