close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Smil – og sælg meget mere

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 23-04-2014

Jeg har efterhånden været ude hos ret mange virksomheder. Den første, der møder mig, er jo receptionisten. Generelt synes jeg egentlig, det er OK hos de fleste virksomheder. Men det er sjældent, jeg oplever noget, som er lidt ud over det sædvanlige, hvor jeg føler sådan en rigtig hjertelig velkomst. Det prøvede jeg dog her for et par ugers tid siden. Lige som jeg kommer ind ad døren, kommer der en storsmilende dame hen imod mig og giver mig hånden. Jeg tænker: Nå, det må være marketingchefen, som jeg egentlig skulle have møde med.

Men nej, det er receptionisten. Hun giver mig hånden og fører mig over til kaffeautomaten for at byde mig på en kop kaffe, og så siger hun, jeg er ventet. Derefter spørger hun, om jeg ikke vil vente i sofaen, indtil marketingchefen kommer.

Se, det er en velkomst, jeg vil huske. Det giver også en masse tillid til virksomheden – for er det ikke svært ikke at have tillid til en virksomhed med sådan en hjertelig velkomst?

For at vise det modsatte eksempel, som jeg også har oplevet et par gange, så har jeg været ude i en virksomhed, hvor jeg troede, jeg var gået forkert, da jeg gik ind ad døren. Jeg kunne simpelthen ikke finde receptionen.

Jeg troede i starten, det var, fordi jeg var gået ind ad personaleindgangen. Men det var faktisk indgangen. I stedet stod der en computer, hvor jeg så kunne få lov at registrere mig. Ja, det var ikke meget, computeren smilede til mig. Jeg ved selvfølgelig også godt, at virksomheden her gerne vil spare nogle penge. Men er det nu det rigtige sted at spare?

Se, der er lavet en stor undersøgelse af Kingston University London, hvor de kiggede på, hvad der skaber kundeloyalitet. Hvorfor er det, kunderne kommer tilbage igen og køber af dig?

Som hovedårsag med 59 % var det smilet og en hjertelig velkomst, der fik dem til at købe igen. Så tænk over det – og lad os smile noget mere.