close

Få en præsentation.

Så enkel er processen:

  • Udfyld formularen
  • En af vores customer experience eksperter vil derefter kontakte dig
  • Du vil opleve vores Customer Experience Platform og få svar på dine spørgsmål
Close

Log In

Forgot password?

Hvis du har glemt dit password, så KLIK HER.

For at login i vores løsning til Paneler, så KLIK HER

Casestory: spørgeskema og kundeundersøgelser

Skrevet af Relationwise teamet | Senest opdateret den 01-09-2010

Læs her om hvordan en af vores kunder bruger spørgeskema- og kunde undersøgelser til at få endnu flere kunder.

Spørgeskema og kunde undersøgelser ordnes nemt via Relationwise surveysoftware. Kontakt os for mere information på info@relationwise.dk eller tlf. 70 268 264 eller opret en gratis testkonto.

Hej jeg hedder Jesper, jeg står for Clinique Kavis online markedsføring. Jeg vil nu fortælle dig hvordan vi opnår rigtig stor succes med vores website igennem e-mail nyhedsbreve og kundeundersøgelser og forskellige små spørgeskema undersøgelser på hjemmesiden.

…Vi bruger kundeundersøgelser rigtig rigtig meget i online markedsføring. Vi udsender hvert år en e-mail til alle vores kunder med et link til en spørgeskema evaluering, hvor vi spørger ind til hvor tilfredse de har været med behandlingen, hvad de synes om servicen, og om de køber produkter hos os, om de har været der flere gange , om de anbefaler os til andre osv. osv. alt sammen spørgsmål som gør at vi får en rigtig rigtig værdifuld viden om vores kunder og ikke mindst om hvad de synes om os. Vi bruger de her oplysninger selvfølgelig til at optimere servicen, informere medarbejdere om hvad gør de godt, og hvad kan de forbedre. Men samtidigt bruger vi det også aktivt over for kunderne. Når kunderne svarer på en spørgeskema undersøgelse, så er det rigtig rigtig vigtigt at de efterfølgende kan se at man tager action på de svar de er kommet med, dvs. at man tager det alvorligt og rent faktisk prøver at ændre nogle af de ting som de har givet udtryk for. Det gør vi ved at udgive en artikel på vores hjemmeside som I kan se herovre: hvad siger kunderne om os. Det vil sige, her lægger vi alle de svar som kunderne er kommet med. Vi fortæller til alle der kommer ind på vores hjemmeside: Jamen hvad synes kunderne om os, hvor stor en del er tilfredse med os, hvor mange anbefaler os til andre, hvad synes de om vores service, og her er det selvfølgelig vigtigt at vi også tager de negative ting med, dvs. vi går ind og fortæller på vores hjemmeside hvad har kunderne i den seneste kundeundersøgelse givet udtryk for der kunne forbedres hos os. Vi lister måske 4-5 punkter, og samtidigt kommer vi selvfølgelig med forslag til hvordan vi vil forbedre det her. Så vi siger, jamen vi accepterer at alt ikke er 100%, men her er hvad vi gør for at give jer en endnu bedre oplevelse hos os.
Når vi kører kundeundersøgelsen året efter, så følger vi selvfølgelig op på de ting kunderne syntes vi kunne forbedre, så vi kan se om der rent faktisk er sket en forbedring. Det kan vi så igen bruge til artiklen næste år og sige, jamen vi har gjort det endnu bedre end sidste år. Samtidigt så sørger vi for at på mange af vores undersider citerer vi vores kundeundersøgelser. Og det giver jo igen en troværdighed over for kunder der ikke kender os: 9 ud af 10 kunder anbefaler os til andre – kundeundersøgelse 2007, jamen det er jo et kort statement fra kundeundersøgelsen som er utroligt værdifuldt at bruge overfor nye kunder som kommer ind og skal finde ud af hvad er det her for en virksomhed, vil jeg købe noget her.

Udover den årlige kundeundersøgelse, jamen så bruger vi også Relationwises survey-modul til en række andre undersøgelser løbende. Vi sørger for at vi på vores hjemmeside spørger ind til: hvordan har kunderne fundet os , hvad har de søgt på google, og hvor kender de os egentlig fra, har de bare fundet os på nettet, har de fået os anbefalet, hvordan er de endt hos os. Det kræver faktisk ikke mere end et gavekort på 500 kroner. Så får vi flere hundrede svar om måneden. En ting er at vi får svar på tre hurtige spørgsmål, som fortæller os hvor finder de os på google, det kan vi bruge når vi optimerer vores add words, har de fået os anbefalet, jamen så ved vi det er den vej de går, har de fundet os på en hel anden søgemaskine end google, jamen så kan vi optimere den vej. Samtidigt så slutter vi selvfølgelig det her lille spørgeskema af – som ikke tager mere end tre minutter for dem at udfylde – slutter det af med at spørge om de har lyst til at blive tilmeldt vores nyhedsbrev. Og det svarer 80% faktisk ja tak til. Det vil sige at for et gavekort på 500 kroner om måneden, med det her lille spørgeskema, der finder vi ud af hvordan vi kan placere vores penge bedst på google, vi får gjort endnu flere interesseret i vores services, og vi sørger faktisk for at få endnu flere tilmeldinger til nyhedsbrevet, så næste gang vi sender ud med gode tilbud, jamen så er der endnu flere der går ind og booker en tid eller måske køber et gavekort hos os.

Spørgeskema og kunde undersøgelser ordnes nemt via Relationwise surveysoftware. Kontakt os for mere information på info@relationwise.dk eller tlf. 70 268 264 eller opret en gratis testkonto.